نقش سرور VPN در ایجاد اتصال چیست؟

آشنایی با نحوه کار سرور VPN

vpn-server

VPN ها با ایجاد یک ارتباط سرور/ کلاینت بین دستگاه های متعدد کار می کند. کار سرور VPN رسیدگی به ترافیک وب، رمزگذاری، رمزگشایی آن و ارسال آن به کلاینت مربوطه است.

به منظور درک مفهوم سرور VPN، باید بدانید که VPN چطور کار می کند و چگونه سرور VPN میتواند موجب تفاوت شود بدین صورت است که می توانید انتخاب مناسبتری در راه اندازی و خرید VPN داشته باشید.

یک اتصال اینترنت معمولی چطور کار می کند؟

در شرایط معمول، شما درخواستی به ISP خود ارسال می کنید. ISP شما درخواست را به سرور وب مربوطه می فرستد که با اطلاعات و داده که شما درخواست داده اید پاسخ داده می شود و شما دوباره به وب سایت یا صفحه وب ISP خود برمیگردید.

سرور VPN چیست و چه کاری انجام می دهد؟

یک سرور VPN سرویس های VPN را ارائه می دهد و این ترکیبی از فن آوری های سخت افزار و نرم افزار است. به طور معمول یک سرور استاندارد است که با نرم افزار پیکربندی شده است تا سرویس های VPN را ارائه دهد اما این ها با پورت های استدلالی و فیزیکی می آیند. بیشتر سرورهای VPN بیش از یک پروتکل رمزگذاری و ارتباطی مانند PPP را برای احراز هویت کلاینت های جدید استفاده می کنند.

نرم افزار سرور VPN چیست و چه کاری انجام می دهد؟

نرم افزار سرور VPN روی سرور VPN نصب شده است تا همه ارتباطات را اجرا و رسیدگی کند. کار اضافی نرم افزار سرور VPN فراهم کردن امنیت و مدیریت مکانیسم کنترل دسترسی برای ایجاد ارتباط کلاینت/ سرور بین دستگاه ها است. نرم افزار سرور VPN از چندین پروتکل VPN مختلف از جمله PPTP، SSTP، L2TP و IPSec برای انواع مختلف اتصالات VPN استفاده می کنند.

نقش سرور VPN و علت خرید VPN

همانطور که در بالا ذکر شد، هنگامیکه شما از طریق یک اتصال VPN متصل می شود، به عنوان یک کلاینت برنامه عمل می کنید. VPN به سادگی درخواست های شما را قبل از ارسال به ISP شما رمزگذاری می کند. از آنجاییکه VPN به عنوان یک تونل عمل می کند و تنها افراد در هر دو سوی تونل می توانند داده ها را تفسیر کنند، با خرید کریو VPN از سایت های معتبری همچون parsvpn.online دیگر ISP شما نمی تواند ببیند واقعا چه درخواست یا بسته ای ارسال کرده اید. ISP شما آن درخواست ها را به سرور VPN ارسال می کند که بسته های رمزگذاری شده اند و داده های و اطلاعات درخواستی شما را از سرور مربوطه دریافت می کند، دوباره داده ها را رمزگذاری می کند و آنها را به ISP شما می فرستند. بدیهی است که ISP شما هیچ اطلاعاتی از بسته های رمزگذاری شده ندارد و این بسته های در کلاینت VPN شما رمزگشایی می شوند.

بسته به سخت افزار و نرم افزار، یک سرور VPN می تواند از چند صد تا چند هزار کلاینت را به صورت همزمان اداره کند. کار سرور VPN رمزگذاری ترافیک شما و پنهان کردن هویت واقعی و تضمین دسترسی ناشناس به اینترنت است.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online